Project information
Adult Education in Various Stages of the Life Cycle: Priorities, Opportunities and Possibilities of Development
- Project Identification
- 1J017/04-DP2
- Project Period
- 7/2004 - 12/2008
- Investor / Pogramme / Project type
-
Ministry of Labour and Social Affairs of the CR
- Modern society and its transformation (National programme of research)
- MU Faculty or unit
- Faculty of Arts
- Other MU Faculty/Unit
- Faculty of Social Studies
- Keywords
- life-long learning, adult learning, knowledge society, human resources, formal education, nonformal education
The project deals with adult education in the framework of life-long learning. It maps and analyses the situation of the educational offer and needs of the Czcech adult population, both generally and in particularities, as in view of dominant life roles. Confronting the Czech situation with that of EU countries, the project endeavours to contribute to the creation of a working system of adult education as a part of educational and social policies of the government.
Publications
Total number of publications: 60
2015
-
Výlet s Erihem (editorial)
Year: 2015, type: Article in Periodical (without peer review)
2011
-
Pedagogické dimenze volného času
Year: 2011, edition: 1. vyd., number of pages: 195 s.
-
Poznámky k postavení skupiny 50+ na trhu práce
Efektivní vzdělávání pro trh práce, year: 2011
2010
-
Celoživotní poradenství jako učební příležitost pro dospělé
E-pedagogium, year: 2010, volume: roč. 10, edition: č. 1
-
Workplace learning survey in the Czech Republic : Similarities and differences in the culture of workplace learning in two selected sectors
Vietnam Forum : Lifelong Learning - Building a Learning Society : Proceedings, year: 2010
-
Workplace learning v kontextu dvou transformací profesního vzdělávání dospělých
Year: 2010, type: Conference abstract
2009
-
Pedagogické dimenze volného času
Year: 2009, type:
-
Pracoviště jako prostor k učení: sedm studií, jedno téma?
Pracoviště jako prostor k učení, year: 2009
-
Učení pro pracoviště. Prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí.
Year: 2009, edition: Vyd. 1., number of pages: 152 s.
-
Učíme se po celý život?
Year: 2009, edition: Vyd. Masarykova univerzita