Informace o projektu
Učení v různých kontextech
- Kód projektu
- MUNI/A/1047/2019
- Období řešení
- 1/2020 - 12/2020
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Filozofická fakulta
- doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
- Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
- Mgr. Martina Bruzlová
- Mgr. Bc. Nicol Dostálová
- Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D.
- doc. PhDr. Petr Hlaďo, Ph.D.
- Mgr. Klára Holíková
- Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
- Tomáš Lintner, Ph.D.
- Mgr. Martin Majcík, Ph.D.
- Mgr. Markéta Minaříková
- Mgr. Barbora Nekardová
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
- Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D.
- prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
- Mgr. Katarína Rozvadská, Ph.D.
- prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
- Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Mgr. Tereza Vengřinová
- doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
Cílem projektu je obsahová i metodologická podpora vlastních výzkumných aktivit studentů doktorského studia studijního programu Pedagogika na Ústavu pedagogických věd FF MU. Konceptuálním rámcem pro doktorské výzkumné projekty jsou procesy učení. Výzkumné aktivity jsou zaměřené jak na samotné procesy učení, tak na faktory a jevy související s učením v rozmanitých institucionálních kontextech. Sledovaná témata profilují obor, jejich zkoumání má význam pro vzdělávací praxi i politiku, stejně jako pro rozvoj výzkumné základny a metodologii výzkumu v pedagogických vědách.
Publikace
Počet publikací: 25
2021
-
Exploring effects of socioeconomic status on formation of peer relationships in lower-secondary classrooms with ERGMs
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Peer social networks in Czech lower-secondary classrooms
Rok: 2021, druh: Specializovaná databáze
-
Spolu, a přece odděleně: podoba částečně diferencovaného vzdělávání na druhém stupni ZŠ optikou učitelů
Pedagogická orientace, rok: 2021, ročník: 30, vydání: 3, DOI
2020
-
Akademická a sociální integrace studentů do studia na vysoké škole
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
Čo ovplyvňuje tvorbu rovesníckych vzťahov? analýza sociálnych sietí v triedach českých základných škôl
Rok: 2020, druh: Konferenční abstrakty
-
Čtení a oční pohyby u žáků s dyslexií
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
-
Dialogické vyučování. Workshop profesního vzdělávání učitelů
Rok: 2020, druh: Vyžádané přednášky
-
Key motivational factors affecting teachers’ long-term engagement in school projects
The New Educational Review, rok: 2020, ročník: Volume 59, vydání: 1
-
Low Socioeconomic School Composition as an Indicator of Low Educational Attainment: Evidence from Slovakia
e-Pedagogium, rok: 2020, ročník: 20, vydání: 4, DOI
-
Mandatory Home Education During the COVID-19 Lockdown in the Czech Republic: A Rapid Survey of 1st-9th Graders' Parents
Frontiers in Education, rok: 2020, ročník: July 2020, vydání: 5, DOI