Informace o projektu
Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění
(KUME 2015)
- Kód projektu
- MUNI/A/1360/2014
- Období řešení
- 1/2015 - 12/2015
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.
- Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
- Mgr. Martina Habrdlová, Ph.D.
- Mgr. Pavla Klusáčková, Ph.D.
- doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
- Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
- Mgr. Michal Lupač, Ph.D.
- Mgr. Tomáš Mohapl Doležal
- Mgr. Josef Moravec
- Ing. Mgr. Karel Ševčík, Ph.D.
- doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.
Cíl projektu spočívá v rozpracování teoretických rámců a výzkumných nástrojů umožňujících empirické zkoumání vybraných proměnných vztahujících se ke kurikulu ZŠ. Ke zpracování tématu se přistupuje z perspektivy obecné pedagogiky, srovnávací pedagogiky a oborových didaktik. Vychází se přitom z aktuálně zpracovávaných disertačních prací studentů doktorského studijního programu Pedagogika, obor Pedagogika, který je realizován na Pedagogické fakultě MU. Řešení projektu je relevantní nejen v rovině základního (metodologického) výzkumu, ale také s ohledem na doznívající školskou reformu, kterou je třeba evaluovat z hlediska různých forem existence kurikula (projektovaného, realizovaného ad.). Výsledky projektu mohou být potenciálně využitelné pro rozpracování systému monitoringu implementace a evaluace kurikula v České republice.
Publikace
Počet publikací: 21
2017
-
Komparativní analýza standardů finanční gramotnosti v České republice a vybraných zahraničních státech
Orbis Scholae, rok: 2017, ročník: 11, vydání: 2, DOI
2016
-
Koncept Standardů společného základu ve Spojených státech amerických: výuka čtení v primárním vzdělávání
Pedagogická orientace, rok: 2016, ročník: 26, vydání: 1, DOI
-
Lower Secondary School Pupils’ Perception of e-Textbooks
e-Pedagogium, rok: 2016, ročník: 2016, vydání: 2
-
Obsahová analýza kurikulárních dokumentů tělesné výchovy v Nizozemsku z hlediska vybraných faktorů kvality projektovaného kurikula: komparace s RVP ZV
Studia Sportiva, rok: 2016, ročník: 10, vydání: 1
-
Výukové situace rozvíjející kompetenci k řešení problémů: teoretický model jako východisko pro analýzu výuky
Pedagogika, rok: 2016, ročník: 66, vydání: 5, DOI
2015
-
Analýza finanční gramotnosti v českém kurikulu a srovnání s koncepcemi vybraných zahraničních států
Rok: 2015, druh: Konferenční abstrakty
-
Analýza finanční gramotnosti v českém kurikulu a srovnání s koncepcemi vybraných zahraničních států
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Analýza projektovaného kurikula tělesné výchovy pro primární vzdělávání
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Deskriptivní obsahová analýza projektovaného kurikula tělesné výchovy v Nizozemsku
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Deskriptivní obsahová analýza projektovaného kurikula tělesné výchovy v Nizozemsku
Kurikulárna reforma a perspektívy základnej školy, rok: 2015