Informace o projektu
Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky
(SKOLA 2012)
- Kód projektu
- MUNI/A/0883/2011
- Období řešení
- 1/2012 - 12/2012
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D.
- Mgr. Petr Blažej
- Mgr. Klára Bořutová
- Mgr. et Mgr. Marie Čechová
- Mgr. Marie Doskočilová, Ph.D.
- Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.
- Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D.
- Ing. Marie Horáčková, Ph.D.
- doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
- Mgr. Markéta Hrozová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Jana Chlápková
- Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.
- Mgr. Iva Jevčaková
- Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D.
- doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
- PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.
- Mgr. Hana Lavičková, Ph.D.
- Mgr. Veronika Lokajíčková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Jana Miller, Ph.D.
- Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
- doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
- Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
- Mgr. Martin Novák
- Mgr. Gabriela Oaklandová
- Mgr. Lenka Pavlíčková, Ph.D.
- Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D.
- PhDr. JUDr. Dagmar Sochorová, Ph.D.
- doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
- Mgr. Kateřina Ševčíková
- prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
- Mgr. Magdalena Švandová
- Mgr. Marek Těšík
- Mgr. Patrik Vacek
- Mgr. Antonín Václavík, Ph.D.
- Mgr. Jitka Vaculíková, Ph.D.
- Mgr. Bc. Monika Vašíčková
- Mgr. Gabriela Věchtová
- doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.
- doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
- Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D.
- Mgr. Monika Zemská, DiS., Ph.D.
- Mgr. Pavel Zlatníček, Ph.D.
Cíl projektu spočívá v rozpracování teoretických rámců a výzkumných nástrojů umožňujících empirické podchycení proměnných vztahujících se k podmínkám, aktérům, kurikulu, procesům a výsledkům školního vzdělávání. Ke zpracování tématu se přistupuje z perspektivy obecné pedagogiky, primární pedagogiky a oborových didaktik. Vychází se přitom z aktuálně zpracovávaných disertačních prací studentů doktorského studijního programu Pedagogika, obor Pedagogika, který je realizován na Pedagogické fakultě MU. Řešení projektu je relevantní nejen v rovině základního (metodologického) výzkumu, ale také s ohledem na probíhající školskou reformu, která vstupuje do fáze, v níž by významnou roli měly sehrávat standardy kvality vzdělávání. Výsledky projektu mohou být potenciálně využitelné pro rozpracování systému monitoringu a evaluace školského systému v České republice. Výzkum je koncipován v návaznosti na projekt MUNI/A/1038/2009: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula v oborech školního vzdělávání – NAME 2010 řešený v roce 2010 a projekt MUNI/A/1020/2010: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality ve vzdělávání – NAME 2011 řešený v roce 2011.
Publikace
Počet publikací: 50
2014
-
Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. (recenze)
Rok: 2014, druh: Účelové publikace
2013
-
Aktuální otázky realizace mediální výchovy
Didaktické studie, rok: 2013, ročník: 5, vydání: 1
-
Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako nástroj didaktické transformace
Rok: 2013, vydání: 1. elektron. vydání, počet stran: 142 s.
-
Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky
Rok: 2013, počet stran: 354 s.
2012
-
Analýza kvality čítanek pro primární školu: od vymezení pojmu k výzkumnému nástroji
Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky, vydání: Vyd. 1., rok: 2012, počet stran: 12 s.
-
Approaches and instruments for analysing instructional quality
Rok: 2012, druh: Další prezentace na konferencích
-
Content Analysis of Czech History Textbooks with Regards to the European Dimension in Education
Rok: 2012, druh: Další prezentace na konferencích
-
Evropská dimenze v dějepisných učebnicích: metodologické aspekty a výsledky analýzy
Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky, vydání: Vyd. 1., rok: 2012, počet stran: 17 s.
-
Genderové nerovnosti ve výuce angličtiny: kategoriální systémy a první kvantitativní sonda
Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky, vydání: Vyd. 1., rok: 2012, počet stran: 13 s.
-
Holistické pojetí zdraví v učebnicích prvouky pro primární školu- tvorba výzkumného nástroje
Rok: 2012, druh: Další prezentace na konferencích