PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

odborná asistentka – Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky


korespondenční adresa:
Poříčí 623/7, 603 00 Brno

kancelář: bud. A/2006
Poříčí 945/9
603 00 Brno

Zobrazit na mapě

telefon: 549 49 4564
e‑mail:
sociální a akademické sítě:
Životopis

Životopis

Identifikace osoby
  • PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Pracoviště
  • Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta MU Brno
Funkce na pracovišti
  • odborný asistent; tajemnice; rozvrhář
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2007 – 2010 doktorské studium Speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta MU Brno
  • 2009 PhDr., speciální pedagogika, rigorózní práce - Analýza připravenosti budoucích učitelů na integraci sluchově postižených žáků, PdF MU v Brně
  • 2004 – 2007 rozšiřující studium Speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta MU Brno
  • 2004 – 2008 kurz znakového jazyka
  • 1987 – 1992 magisterské studium v odboru: Matematika – výpočetní technika
  • 1983 – 1987 Gymnázium Boskovice
Přehled zaměstnání
  • 2014 - 2023 JAMU Brno - externě,
  • 2013 - 2015 CVT FI MU Brno - externě,
  • 2009 - dosud PedF MU Brno,
  • 1992 – 2007 Základní škola Boskovice,
  • 2006 – 2007 OKsystem s. r. o. Praha – externě,
  • 2006 Pedagogická fakulta MU Brno – externě,
  • 2006 COPROSYS Ústí spol. s.r.o. – externě,
  • 1995 – 1997 Podnikání v oblasti celoživotního vzdělávání,
  • 1993 – 1995 Soukromá střední odborná škola živnostenská – externě
Pedagogická činnost
  • Inkluzivní didaktika II – matematická a digitální gramotnost
    ICT ve speciální pedagogice
    Inkluzivní vzdělávání
    Speciální pedagogika (PřF, FF, PedF, JAMU)
Vědeckovýzkumná činnost
  • 2020-2023 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách (TL03000425) (člen řešitelského týmu)
  • 2017-2020 Vzdělávání 2.0 - Rozvoj klíčových kompetencí prostřednictvím podpory vzdělávání zaměřeného na cíl (CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000662) (člen řešitelského týmu)
  • 2017–2019 Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí (člen řešitelského týmu)
  • 2014–2014 Inovace skupiny předmětů Speciálně pedagogická diagnostika surdopedická a specializace Surdopedie (FRMU, řešitel)
  • 2010–2013 Vzdělávání budoucích středoškolských učitelů přírodních věd a informatiky (OPVK, člen řešitelského týmu)
  • 2011–2011 Inovace předmětu Výpočetní technika, přiblížení obsahu studiu Speciální pedagogiky (FRVŠ, řešitel)
Vybrané publikace
  • BAZALOVÁ, Barbora; Dana ZÁMEČNÍKOVÁ; Veronika VČELÍKOVÁ a Pavla PITNEROVÁ. Effective Teaching and Learning in Digital Education for Czech Students with Diverse Needs. Online. In Klančar, A., Štemberger, T., Prosen, M., & Ličen, S. International Perspectives on Effective Teaching and Learning in Digital Education. 1. vyd. Slovinsko: University of Primorska Press, 2025, s. 105-125. Version 1. ISBN 978-961-293-467-5. Dostupné z: https://doi.org/10.26493/978-961-293-467-5. Odkaz na knihu., online version of the book, pdf version of the document, online version info
  • PITNEROVÁ, Pavla; Anna MIKULOVÁ; Hana PŘIKRYLOVÁ a Kateřina RICHTEROVÁ. AI v oblasti speciální pedagogiky a inkluze. Pedagogická fakulta MU, 2025. info
  • DOSEDLA, Martin; Zdeněk HODIS; Martina JANČOVÁ; Jiří LEDVINKA; Leni LVOVSKÁ; Kamil MALINKA; Darina MÍSAŘOVÁ; Pavla PITNEROVÁ; Vladimír SCHINDLER; Vojtěch STANĚK a Libuše VODOVÁ. Integrace technologie 3D tisku do výuky na základních a středních školách. Ověřená metodika. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0279-4. URL info
  • PITNEROVÁ, Pavla a Petra TUŽILOVÁ. Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství. Online. In Renata Kovářová, Iva Klugová. Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2021, s. 86-95. ISBN 978-80-7599-270-3. URL info
  • LESŇÁK, Slavomír; Petr JEMELKA; Svatopluk NOVÁK; Radim ŠTĚRBA; Viliam ZÁTHURECKÝ; Michal ŠKERLE; Pavla PITNEROVÁ; Jan KRÁSA; Jan ŠŤÁVA; Karel ČERVENKA; Pavel SOMOGYI; Klára LEŠKOVÁ; Adéla OTHOVÁ a Petra PROCHÁZKOVÁ. Rozvíjení personální, sociální a občanské kompetence učitelů, studentů a žáků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 123 s. ISBN 978-80-210-9612-7. info
  • BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona; Lenka DOLEŽALOVÁ; Ilona FIALOVÁ; Radka HORÁKOVÁ; Barbora CHLEBORADOVÁ; Veronika JÁNSKÁ; Petr KACHLÍK; Petr KOPEČNÝ; Michaela KRISTLOVÁ; Štěpánka LAUKOVÁ; Martina MALENOVÁ; Ivana MÁROVÁ; Jiří MARTINEC; Jarmila MÁTLOVÁ; Eva MATULOVÁ; Dagmar OPATŘILOVÁ; Kristýna PIPALOVÁ; Jarmila PIPEKOVÁ; Pavla PITNEROVÁ; Petra RÖDEROVÁ; Dita ŠIMÁČKOVÁ; Dagmar TRCHALÍKOVÁ; Mária VINDIŠOVÁ; Věra VOJTOVÁ a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 250 s. ISBN 978-80-210-9562-5. info
  • PITNEROVÁ, Pavla a Tereza MAČALÍKOVÁ. Postoje žáků středních škol k osobám se sluchovým postižením. Acta Humanica. Žilina: Žilinská univerzita, 2017, roč. 14, č. 2, s. 62-76. ISSN 1336-5126. URL info
  • PITNEROVÁ, Pavla. Role Rámcových vzdělávacích programů v rozvoji digitální gramotnosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Media4u Magazine. Jan Chromý, 2016, roč. 13., 3/2016, s. 1-5. ISSN 1214-9187. info
  • PITNEROVÁ, Pavla a Martina SOLDÁNOVÁ. Proces hledání zaměstnání osobami se sluchovým postižením. Špeciálny pedagóg : časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2015, roč. 4, č. 2, s. 40-51. ISSN 1338-6670. info
  • PITNEROVÁ, Pavla. Role komunikace v procesu integrace žáka se sluchovým postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 171 s. ISBN 978-80-210-7596-2. info
  • PITNEROVÁ, Pavla. Význam komunikace v rámci inkluze žáka se sluchovým postižením. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 112-121. ISBN 978-80-210-6515-4. info
  • PITNEROVÁ, Pavla a Karel PANČOCHA. Znalosti budoucích učitelů z oblasti speciální pedagogiky jako předpoklad úspěšného inkluzivního vzdělávání. In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. Brno: MU, 2011, s. 331-342, 13 s. ISBN 978-80-210-5731-9. info
  • PITNEROVÁ, Pavla. Role učitele při integraci žáka se sluchovým postižením. In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2010, 13 s. ISBN 978-80-7315-199-7. info
  • PITNEROVÁ, Pavla. Připravenost učitelů na práci se žáky se sluchovým postižením. In Pančocha, K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 109-117. ISBN 978-80-210-5340-3. info
  • PITNEROVÁ, Pavla. Žáci se sluchovým postižením ve škole. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 153-164. ISBN 978-80-210-5383-0. info
  • PITNEROVÁ, Pavla. Jsou budoucí učitelé připraveni na integraci žáků? In „Aktuální problémy metodologie a metodiky ve speciální pedagogice“ Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 11 s. ISBN 978-80-244-2492-7. info

21. 11. 2025

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.